Eerste indrukken.. - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Stéphanie Menger - WaarBenJij.nu Eerste indrukken.. - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Stéphanie Menger - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken..

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Stéphanie

02 Juli 2012 | Thailand, Kanchanaburi

Sa-wat-dee!!
Dat is hallo in het Thais, ik leer al een klein beetje Thais, wat ook echt wel nodig is.
Ik zit nu achter de laptop van het guesthouse waar ik slaap, in de schaduw met een windje. Niet verkeerd, want het is nu aardig warm en zonnig (het is hier nu 14.00 uur). Een goed moment dus om mn eerste verhaal hier te typen, want ik heb al genoeg meegemaakt.
Mn vlucht met China Airlines was prima, zat in een grote Boeing 747 en had tot mijn verbazing een eigen entertainment schermpje, voldoende beenruimte. Lekker filmpje gekeken, gegeten, geslapen, beetje muziek geluisterd. We waren zelfs eerder in Bangkok, al om half 6 landden we ipv 6.15.
Daar stonden gelijk alle taxichauffeurs te wachten en te schreeuwen, die gepasseerd zonder ze aan te kijken en op zoek naar de Shuttle bus. Die zette me af bij de Airport Bus Terminal. Ik had uitgezocht hoe ik vanaf daar naar Kanchanaburi moest, maar bus 556 die ik had opgeschreven bestond niet!! Dus maar info gevraagd bij een dametje daar, die niet goed Engels sprak maar begreep waar ik heen wilde. Kreeg een briefje van haar met daarop ook de thaise namen van de busstations, heel handig.Toen haasten en achterin een minivan, geen gordels, keihard over de snelweg richting Bangkok.Echt gekkenhuis op de weg, zat natuurlijk ook nog eens in de ochtendspits. Heel bizar, busjes die midden op de weg stoppen en mensen uit laten stappen. Hele file omdat iedereen daar kennelijk de bus of metro naar hun werk vandaan pakte.Ook overal etensstalletjes rondom de bushaltes. De haltes zitten ook echt op de raarste plekken. Ons busje ging ook 2 keer open om mensen eruit te gooien en toen was ik bij het Victory monument waar ik er ook uit moest. Welkom in de chaos van Bangkok. Een grote rotonde, met veel brommers, auto's, bussen, maarliefst 4 bushaltes aan alle kanten van de rotonte, loopbruggen. En ik had geen idee welke bushalte ik moest hebben, dus dat werd zoeken. Ben de weg overgestoken ook tussen alle auto's door, best eng! Gewoon de Thai gevolgd, moet toegeven dat ik me daar niet heel erg op mn gemak voelde.Allerlei mannen die je gelijk naroepen en vragen waar je heen wil, maar die willen je dus alleen maar oplichten. Dus een Thais schoolmeisje aangesproken en die heeft me heel lief de weg naar de bus gegeven, met dank aan mijn briefje!
Toen in de bus stappen, dat was ook al apart. De bus komt namelijk aanrijden en gooit de deuren open en rijdt dan langzaam langs het platform en je moet er gewoon maar inspringen. Zat dus eerst toch nog in de verkeerde bus, kon er nog net op tijd uitspringen om de goede te pakken. Zat in een local bus met alleen maar Thai, niemand sprak een woord Engels, had gelukkig weer mn briefje. Nog de tijd gevraagd aan jongen naast mij,zodat ik ook op Thaise tijd zat. Geen idee waar ik er uit moest, bijna uur in die bus gezeten. Zo wel veel gezien al van het stadsleven in Bangkok, iedereen was op weg naar werk of school. Kwam toen aan bij de Southern Bus Terminal, daar uitzoeken waar ik mn kaartje naar Kanchanaburi kon kopen. Het is een soort mall met boven allerlei kleine hokjes, in elk hokje verkopen ze kaarten voor een andere route. Allemaal gelukt en toen zat ik in de bus (2 uur) naar Kanchanaburi. Zat naast een Canadees meisje, zij was al langer in Thailand dus met haar gekletst en nog wat tips gekregen. Zij ging alleen nog verder door. In de bus beetje geslapen, was echt moe. De airco stond alleen op vol, dus had het zelfs koud!
Eindelijk in Kanchanaburi moest ik nog naar het hostel, ben in een riksja gegaan. Leuke belevenis! Eerst maar even een dutje gedaan in mn kamer en daarna gechilled op het balkon. Stapte mn deur uit en zei HI tegen de buurman, bleek hij ook Nederlands te zijn en net aangekomen. Dus gezellig zitten kletsen. Rustig aan gedaan, het ging ook regenen, flinke regenbui voor ongeveer 1,5 uur. Daarna gelukkig weer droog zodat ik naar de winkel kon om wat water en een Thaise Sim Card te kopen. 's avonds in het hostel gegeten met Leendert, de NLse jongen, nog een ander NLer Daniel en 2 Engelse zusjes die ook in hetzelfde guesthouse zitten. Mn eerste Thaise green curry op, lekker maar erg pittig! Hele schijfjes peper doen ze daar in.
Daniel en de 2 Engelse meiden waren die dag op een tour geweest en hadden nog met de tour guide afgesproken om naar de night market te gaan, dus wij mee. Onderweg nog Australische jongen opgepikt bij ander hostel. Helaas was de night market gesloten, vanavond is hij wel open dus dan maar even daar kijken! Toen nog maar een drankje in het guesthouse gedaan.
Vanacht goed geslapen! Het is hier heerlijk rustig. In het weekend niet, dan varen hier karaoke boats vol met zingende Thai over de rivier. Mn kamer zelf is prima, heb een ventilator, die hoefde alleen vanavond niet aan. Ow er zitten hier ook heel veel salamanders! Echt heel veel, werd gisteravond in het restaurant hier zelfs door eentje aangevallen hahah, die sprong ineens op mn rug! Vanochtend weer samen ontbeten hier met het groepje van gisteren. Daar is iedereen, behalve Leendert, nu inmiddels al van op doorreis. Nog wel met hen vanochtend naar het Death Railway museum geweest, over de geschiedenis achter de spoorlijn. Echt interessant en bizar om te zien hoeveel NLers daar bij betrokken waren. Toen nog twee begraafplaatsen bekeken, eentje van de oorlog en een Chinese begraafplaats, echt mooie graven!
Nu even chillen en dan straks nog beetje rondkijken in de stad, misschien dat ik nog een fiets huur hier, want het is nog best ver naar het oude gedeelte van de stad waar ik wil rondkijken.
Voor morgen heb ik een tour geboekt. Ik ga naar de Erawan Falls in de ochtend en daarna naar de Hellfire pass, nog een grot bezoeken en dan met de trein over de bekende railway terug en naar de brug over de River Kwai. Hele dag dus al ingevuld, wordt om 8 uur opgehaald en ben rond 18 uur terug.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stéphanie

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 9293

Voorgaande reizen:

26 Juni 2012 - 25 Juli 2012

Backpacken in Thailand

Landen bezocht: