Kookcursus en hippie Pai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Stéphanie Menger - WaarBenJij.nu Kookcursus en hippie Pai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Stéphanie Menger - WaarBenJij.nu

Kookcursus en hippie Pai

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Stéphanie

12 Juli 2012 | Thailand, Chiang Rai

De tijd gaat snel, ik ben nu al 2 weken in Thailand en dus ook halverwege mn reis. Op dit moment ben ik in Pai, een relaxed hippie plaatsje in het noordwesten van Thailand.

Mn laatste verhaal was vanuit Chiang Rai, waar ik die avond afscheid nam van Leendert en Elia. Zij zijn zaterdagavond met de nachtbus teruggegaan naar Bangkok en ik bleef nog een nachtje in Chiang Rai. Was echt heel toevallig, zat in de tuin bij het guesthouse komt David ineens daar aangelopen met z'n backpack. David is een Australische jongen die ik in Kanchanaburi had ontmoet en ook tijdens onze trekking had gezien midden in de jungle. Met hem die avond naar de saturday walking street geweest. Een lange straat vol met kraampjes, vooral veel locals en gelukkig weinig toeristen. Op een plein werd er gedanst met live muziek en wij hebben ook nog een dansje gewaagd. Ze dansen hier in een cirkel en maken per nummer verschillende pasjes, die nog best lastig te volgen waren! De volgende dag wilde ik tegen de middag met de bus terug naar Chiang Mai, zodat ik daar aan het eind van de middag was. Helaas ging dat niet door, de bussen in de middag zaten allemaal al vol. Veel Thai reizen in het weekend, dan gaan ze op bezoek bij familie of om te werken en moeten ze zondag weer terug. Uiteindelijk kon ik pas met de bus van 6 uur en zat ik dus nog de hele dag in Chiang Rai. Die ochtend naar de ochtendmarkt geweest met David, daar ontbeten met pad thai haha, stevig ontbijtje! En nog koffie gedronken bij een Starbucksachtig tentje. 's middags nog naar twee tempels geweest die ik nog niet had gezien en nog in een museum geweest bij een van de tempels. Isabel en het spaanse meisje van de trekking waren allebei ook nog in Chiang Rai, dus daar nog een drankje mee gedaan bij het guesthouse. En toen in de bus naar Chiang Mai.

Kwam rond 9 uur aan in Chiang Mai, maar was pas rond 10 uur bij het guesthouse. De red car driver wist niet waar mn guesthouse was en noemde ook steeds de naam van een ander guesthouse Julie's, waar ik mn eerste nacht in Chiang Mai had geslapen. Maar daar wilde ik nu niet heen, ik wilde naar Siri Guesthouse. Hij kon het niet vinden, maar een andere driver wist de weg wel, dus ik gewisseld van red car. En zette die chauffeur me af bij Julie's, want dat had de andere chauffeur tegen hem gezegd. Ik hem uitleggen waar ik heen moest en toen er toch gekomen. In het guesthouse zat Marie Jos'e al op me te wachten, het andere Chileense meisje van de trekking. Zij had een tweedaagse massage cursus gedaan. We konden toch nog heel even naar de bekende sunday night walking street in Chiang Mai, maar veel kraampjes werden al afgebroken. Nog wel wat souvenirtjes kunnen kopen!

De volgende ochtend had ik mijn kookcursus! Opnieuw verwarring haha, ik zou om 8.30 opgehaald worden bij mn guesthouse, om 9.00u was er nog niemand dus ik gebeld. Ja er is iemand onderweg, dus ik wachten en toen stopte er eindelijk een busje. Bleek ik gemaild te hebben Siri House ipv Siri Guesthouse en er is ook een Siri House in Chiang Mai, helemaal aan de andere kant van de stad haha. Mijn guesthouse bleek echt om de hoek te liggen van de kookschool, oeps! De cursus had ik met een groep wat oudere dames uit Maleisie, een stel op huwelijksreis uit Israel, een Zwitsers meisje en een Engelse jongen. We gingen eerst naar de markt, waar we uitleg kregen over o.a. de verschillende soorten rijst en daarna nog in de tuin over de kruiden en groenten. Toen gingen we koken, ik deed een dagcursus en heb wel 5 verschillende gerechten gemaakt: pad thai, papaya salad, tom yum soep, khiaw sew? curry, sticky rice met mango als toetje. Erg leerzaam, was wel beetje veel eten haha maar erg lekker. Heb nu een kookboekje met alle recepten erin, dus kan het thuis ook gaan maken.
Na mn kookcursus van guesthouse veranderd, Marie Jose ging namelijk door naar Chiang Rai naar de andere 2 meiden om naar Laos te gaan. En ik had via Elia contact met Fenna, een NL meisje, die we eigenlijk al eerder zouden ontmoeten. Heb die avond bij haar in het guesthouse geslapen en we zijn nog uit eten geweest samen met Elody, het Zwitserse meisje die ik in de nachttrein had ontmoet. Daarna nog een drankje gedaan in de rooftopbar. De weg naar boven stonk verschrikkelijk, maar eenmaal boven was het wel een relaxte plek met kussens.

De volgende ochtend (dinsdag) gingen Fenna en ik nog even ontbijten, heerlijke yoghurt met muesli en vers fruit, voordat we de bus pakten naar Pai. We dachten dus dat er een bus zou rijden, maar er gingen alleen minivans. En ik wist dat de weg naar Pai nogal bergachtig zou zijn met veel haarspeldbochten, dus had die ochtend een reispil ingenomen. Daar was ik blij mee, want de hele 3 uur waren alleen maar haarspeldbochten. Achter ons zat een frans gezin met 2 jonge kinderen op de achterbank en de kindjes werden dus beide ziek en hebben flink lopen kotsen. Geen hele prettige reis dus, maar wel heel aangekomen. Op aanraden van iemand slapen we in Spicy Pai, een hostel met hutjes met bladerdak iets buiten het plaatsje, naast een rijstveld. Echt een supermooie plek! 's avonds hoor je de kikkers en sprinkhanen haha. 's avonds was er een BBQ bij het hostel, dus daar lekker meegegeten en toen kregen we nog face paint haha, niet op mn gezicht hoor: had een spicy pepertje op mn arm. En gingen met de hele groep naar een bar, met z'n 21en in een pickup truck haha, het kan allemaal hier. Was een gezellige avond, Fenna en ik zijn wel eerder teruggegaan dan de rest, die gingen nog tot de vroege uurtjes door.

We hadden fietsen gehuurd en wilden gisteren naar de waterval en hotsprings hier in de buurt. Toen ik er achterkwam dat ik mn pinpas kwijt was. Ik had die dag ervoor geld gepind en wist zeker dat ik hem was vergeten bij de automaat. Dus een hele zoektocht langs de bank en uiteindelijk het politiebureau om met een toeristenpolitie terug te gaan naar de bank. De automaten hier slikken je pasje in als je hem er niet uithaald,ze legen de automaat 1 keer in de 2 dagen. Dus ik zou gebeld worden als ze dat hadden gedaan. Gelukkig werd ik die middag al gebeld dat ze mn pasje hadden gevonden!! Heb weer erg veel mazzel dus:) Door dit voorval was het al middag en hadden we geen tijd meer voor ons originele plan en hebben we maar een voetmassage genomen, m'n eerste massage hier! En daarna gingen we tuben, we waren wat huiverig toen we werden afgezet met onze band bij een soort afgraving. Maar het was echt leuk! Lekker stroomafwaarts gedreven, toch wel spectaculairder dan verwacht met wat stroomversnellingen, paar keer vastgelopen op de stenen en ook nog opletten om takken etc te ontwijken. Heel aangekomen, wel beetje verbrand!
Gisteravond nog samen met Fenna gegeten en drankje gedaan.

Nu deze ochtend mezelf even vermaken, Fenna doet vandaag een beginnerscursus yoga en blijft ook nog een nachtje hier.Ik ga straks met de minivan terug naar Chiang Mai om vanaf daar de nachtbus te pakken naar Hua Hin. Daar kom ik morgenochtend vroeg aan. Lekker dagje daar op het strand liggen voordat ik verder naar het zuiden ga naar de eilanden Ko Tao en Koh Phangan!!

xxxxx

  • 12 Juli 2012 - 05:30

    Ellen:

    Ik kijk nu al uit naar een
    Thais avondje met jouw gerechten en een voetmassage ;-) en wat een opluchting dat je pinpas weer terecht is! Have fun on the beach enne, deze keer niet verbranden he :-)

  • 12 Juli 2012 - 08:01

    Meyke :

    Hey Stephanie, wat een belevenissen allemaal. Volgens mij ben je aan vakantie toe als je terug komt, zoveel gezien en gedaan. Geniet ervan !
    x Meyke

  • 12 Juli 2012 - 11:56

    Annemarie:

    Hey steef! Nog meer wilde verhalen. Vergeet niet ook te ontspannen hè? Klinkt wel heel gaaf allemaal. Jaloers. Wat een geluk van je pinpas! Ik ben opweg naar het escher museum in denhaag, ook leuk, anders! Haha. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stéphanie

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 885
Totaal aantal bezoekers 9294

Voorgaande reizen:

26 Juni 2012 - 25 Juli 2012

Backpacken in Thailand

Landen bezocht: